Komplexní virtuální identita
Pro společnost Fiduciam ConsilioFiduciam Consilio je společnost zabývající se primárně oblastmi finančního poradenství a plánování.
Když jsme dostali e-mail se zadáním nového projektu, tak jsme věděli, že nás čeká nelehký úkol. Potřebovali jsme ve velice krátké době vytvořit pro firmu kompletní Brand manuál, aby se firma mohla začít prezentovat. Zároveň bylo také zapotřebí vytvořit profesionální webovou prezentaci, která bude graficky navazovat na firemní branding.
Když jsme obdrželi veškeré podklady o tom, co má společnost vyjadřovat a jak má firma působit, tak jsme se ihned pustili do práce.
Naše cíle:
- Barevné schéma firmy
- Fonty, které bude firma používat
- Logo
- Vizitky
- Grafika pro office dokumentaci
- Grafika pro tisk
- Tvorba webových stránek
Tvorba brandingu:
Jako první stál před námi úkol vytvořit pro klienta kompletní branding. Začali jsme tvorbou barevného schématu firmy. Zvolit barvy pro nás bylo celkem snadné, protože jsme vycházeli z názvu společnosti, Fiduciam Consilio, což v latině znamená důvěra a plánovaní.
Jako primární barvu jsme tedy zvolili tmavě modrý gradient, protože právě modrá barva symbolizuje důvěru. Jako druhou neboli sekundární barvu, jsme zvolili jemnou zlatou, protože firma by měla navenek komunikovat prestiž, odbornost, kvalitu, nadstandardní služby a individuální péči.
Když jsme měli hotové barevné schéma, které budeme v celém projektu používat, tak jsme se pustili do tvorby loga. Při tvorbě loga jsme opět vycházeli z informací o působení firmy a naši grafici přeměnili slova jako prestiž, odbornost, kvalitu a nadstandard do vektorové podoby a vzniklo z toho moderní a nekřiklavé logo, které se klientovi moc líbilo.
Nyní jsme si museli určit, jaké fonty budeme pro tento projekt používat. Nakonec jsme jako hlavní fonty vybrali ty, které jsou podobné logu a jako vedlejší font jsme zvolili jemný, výrazný a lehce čitelný font.
Teď, když už jsme měli logo, barvy i fonty, tak jsme se mohli pustit do grafických návrhů vizitek a kancelářských dokumentů. Jelikož do sebe vše zapadalo, tak jsme dokumenty poslali klientovi jako pracovní návrh k odsouhlasení. Když jsme viděli klientovu radost z dokumentů, které jsme mu poslali, tak nás to mile potěšilo. Jelikož bylo vše hotové a klient byl maximálně spokojený, mohli jsme vytvořené materiály poslat do tiskárny.
Tvorba webových stránek:
Po dokončení prací na brandingu firmy jsme se pustili do tvorby webových stránek. Jelikož už jsme měli vytvořené barevné a textové schéma, tak jsme se pustili rovnou do práce. Začali jsme tím, že jsme vytvořili poměrně jednoduchý, ale zároveň do detailu propracovaný vzhled webu.
Když jsme měli vytvořenou úvodní stránku, nahráli jsme projekt na náš testovací server a poslali jsme odkaz klientovi, aby se mohl podívat, jak momentálně rozpracované webové stránky vypadají. Po pár dnech jsme obdrželi kompletní seznam položek, které bude web obsahovat a začali jsme na webu vytvářet další stránky.
Jedna ze stránek webu má obsahovat sekci, která bude sloužit jako představení našeho teamu. Tuhle sekci jsme rozdělili celkem na 3 stránky. Jednu jako náhledovou, která se nachází hned na úvodní stránce webu. Druhou stránku jsme udělali samostatnou, aby zde byly fotografie všech členů teamu a třetí stránku, jsme vytvořili rozklikávací, aby zde měl každý člen teamu svůj profil.
Nakonec jsme celý web zkompletovali, otestovali jsme všechny odesílací formuláře, zkontrolovali jsme responzibilitu a web jsme nahráli na server fiduciam.cz. Provedli jsme ještě poslední kontroly a úpravy a projekt jsme předali klientovi.
I po předání projektu web neustále rozšiřujeme. Nedávno jsme dle přání klienta webové stránky přeměnili na webovou aplikaci s vlastním redakčním systémem, ve kterém klient kompletně spravuje sekci blog.